pátek 9. dubna 2021

Epilepsie - první pomoc

 Zdravím!

Ve skupině epileptiků na facebooku jsem našla zajímavý příspěvek. Napadlo mě se o něj podělit i s vámi. Je to moc hezky zpracované a myslím, že toto by si mělo přečíst co nejvíce lidí. Jak se chovat při epileptickém záchvatu?

Zase je ten obrázek zmenšený, musíte si to rozkliknout
Co vy? 
Byli jste někdy svědkem epileptického záchvatu u někoho?

Už tady mám dva články o epilepsii, tak můžete kouknout:



Doufám, že vám tento článek k něčemu byl ;)


8 komentářů:

  1. Tyhle skupiny jsou fajn, mohou hodně pomoci. U záchvatu jsem byla dvakrát, jeden byl typický a i tak jsme pánovi zavolali záchranku, protože byl sám a nemohl by se dopravit bezpečně domů. U druhého tam byla asi kombinace s psychickou poruchou a po probrání ohrožoval všechny okolo, měl asi dva metry a sto kilo, bylo nás na něj šest a měli jsme co dělat, aby sobě ani nám neublížil. Myslím, že nic takového už nechci zažít.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá tabulka. Myslím, že je velmi užitečné, aby to vidělo co nejvíce lidí a vědělo, co mají v daný okamžik dělat. Učila jsem se to v první pomoci v zimním semestru :).
    Leník

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem nic takového nebyla svědkem, každopádně děkuji za článek, je to naučné :-) Vlastně jednou v bývalé práci jsem měla klientu, která přestala reagovat a byla prostě úplně jiná, než obvykle. Šlo znát, že něco není v pořádku. Volala jsem rychlou, sami nevěděli, ale odvezli si ji. A pak přijela s tím, že má epilepsii :-)

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme se učili toto v první pomoci, mám částečně zdravotní zaměření. :) Ale stejně si to nepamatuji, člověk jak to nevyužívá běžně, různé rady atd,tak pozapomene. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. super článek ♥ nebyla jsem svědkem ale dost by mě to zaskočilo asi :(

    OdpovědětVymazat
  6. Člověk nikdy neví, do jaké situace se dostane a proto je fajn podobné obrázky vytvářet, můžou opravdu pomoc :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. To je super pro lidi, kteří vůbec nevědí, jak se k epileptikovi chovat :). Já svědkem nebyla, ale moje máma měla jedou v dospívání epileptický záchvat, od té doby (klepu) má klid :).

    OdpovědětVymazat
  8. Tento algoritmus postupu je fakt super. Co si pamatuju z první pomoci, tak hlavně vše nebezpečné z okolí oddělat, kdyžtak povolit oblečení (kravatu a tak), aby se daný člověk neuškrtil a hlavně nedržet, aby se i nám něco nestalo. Ale přiznám se, že bych byla v šoku a po tomto asi volala záchranku, aby mě navigovali :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat