středa 14. dubna 2021

Sbohem, Anorexie!

 

 

Našla jsem starého něco jako... nevím, báseň to není... no, koukněte sami :) Napsala jsem to, když jsem se léčila z mentální anorexie.


Ten den cítila, že již má dost odvahy

Měla náladu zkoumat a poznávat

Vidět úžasné věci, cítit život

Tajil se jí dech, když roztáhla křídla a…

 

Viděla lidské bytosti, nahlédla do jejich duší

Pochopila jejich trápení, obavy a touhy

A zjistila… že jsme vlastně všichni stejní

Všichni potřebujeme uznání, pochopení, lásku

Jak pro svou duši, tak pro své tělo

Protože duše a tělo, to jsme my

 

Ten den uslyšela, co jí ostatní tak dlouho říkali

Protože se již cítila připravená

Obrátila svou pozornost jiným směrem

Přesunula energii tam, kam to bylo třeba

 

Přestala neustále trápit sama sebe

A nalhávat si, že to přece nedělala

Měla soucit se svým oslabeným tělem

Křehkým a zároveň tak silným

A pocítila k němu velkou vděčnost

Že čekalo na její prozření a nevzdalo to

 

Poděkovala také Anorexii

Vždyť přece vzešla z ní, byla její součástí

Nechtěla jí ublížit, chtěla jí pomoct

A dala jí novou zkušenost a pochopení

 

Netrapme sami sebe, hledejme laskavé cesty

Protože…

Všichni potřebujeme uznání, pochopení, lásku

Jak pro svou duši, tak pro své tělo

Nejen od ostatních, ale i od sebe samých

 

Protože duše a tělo, to jsme my.



5 komentářů:

  1. Také jsem si touto nemocí prošla, a nebylo to jednoduché, ale mám to za sebou. Držím ti palce, ať už do toho nespadneš, měj se ráda taková, jaká jsi ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Nelehké téma, ale tak citlivě zpracováno...

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, báseň plná emocí... Rozumím ti, taky jsem tuto nemoc zažila, naštěstí už je pryč..

    OdpovědětVymazat
  4. Muselo to být strašné :( jsem ráda, že jsi tak hroznou nemoc překonala <3. Mohla by z tebe být spisovatelka, krásně napsáno!
    Leník

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem moc ráda, že už jsi z toho venku! Jsem na tebe vážně pyšná :)

    OdpovědětVymazat