středa 13. ledna 2021

Je mi...

 

Je mi blbě.

Měla jsem posledních pár dnů takový divný pocit, že se něco stane... Že vysazování léků nebyl dobrý nápad, i když by se bez nich lépe hublo...

Přidala jsem si půlku tabletky jednoho léku na ráno, jak mi řekl psychiatr, kdybych cítila úzkost nebo něco. Psala jsem to včera mamce a ta chtěla, ať jdu za psychiatrem co nejdřív. Tak jsem dneska brzy ráno vstala a vyrazila (původně jsem chtěla jít až příští týden na injekci, ale tu mi dal taky už dneska).

Byla jsem tam před osmou, ordinuje se od osmi. Psychiatr přišel o půl deváté a prvního pacienta vzal v devět. Něco po desáté nám přišel do čekárny říct, že je hodně lidí a nestihne nás všechny vyšetřit, ať zůstanou jen akutní případy a ostatní ať si nechají napsat u sestřičky léky a jdou domů. Zůstala jsem. Na řadu jsem přišla asi ve čtvrt na jednu. Tedy psychiatr je to skvělý a mám ho moc ráda, ale v té čekárně je to někdy o nervy. Dneska, když už jsme tam byli poslední čtyři, přišel s krabicí větrníčků a nabídl nám. Tak budiž mu odpuštěno. 

Je těžké vysvětlit, co cítím. Nerozebírala jsem to s babičkou ani rodiči. Nějak jsem to házela za hlavu, ale teď už to nejde. Bráchovým vtipům se směju jako debil. Ale někdy se mi chce hrozně brečet, ale nejde to. Bojím se samoty a zároveň mám ráda svůj klid. Je mi smutno a zároveň jsem klidná, když jsem sama. Jenže když jsem sama, jsem nervózní. Chápete to? Já ne.

Taky mám úzkosti. Z návštěvy psycholožky nebo nějakého doktora mám nervy, je mi špatně od žaludku atd. (tak to má ale možná hodně lidí). Na návštěvy se těším, ale zároveň z nich mám nervy. Ze setkání se třemi kamarádkami z gymplu jsem měla taky nervy, i když normální člověk by se asi těšil. Když jsme byli na Vánoce u prarodičů a měl přijet strejda s přítelkyní a sestřenka s přítelem, měla jsem z toho nervy. Jdu do obchodu, mám nervy. Prostě mě všechno snadno rozhodí.

Mám pocit, že můj život nemá smysl. Že mě do budoucna nečeká nic hezkého. Že se nic nezmění, nepřestanu brát léky, že všichni zestárneme a já jednou budu opravdu opuštěná. Jeden brácha je úspěšný muzikant (jak jsem psala ve článku Moje rodina) a druhý nadprůměrně nadaný. A já? Já jsem jako dcera zklamala.

Psychiatr mi vysadil jeden lék na zklidnění a místo toho nasadil antidepresiva (zároveň i na úzkost a dobrý spánek). Rozhodla jsem se to taky řešit co nejdřív, aby se mi zas nerozjelo něco špatného, abych nešílela zase někde přikurtovaná. Halucinace a bludy zatím naštěstí nemám. Jen takový pocit že "se něco stane". Už poznám, když se blíží nějaký průser, relapsů jsem měla několik.

Omlouvám se za negativní článek. Je spíš pro mě. Chtěla bych si to za měsíc přečíst a říct si: Jo, je zase lépe. 

Doufám.

4 komentáře:

  1. Jelikož je to můj první článek co tu čtu, tak nevím kolik ti je. Ale má sestra i kamarádka si těmito stavy prošla. Můžu říct že mu dalo hodně práce s nima komunikovat. Ale díky poznání kamaradčinýho problému - pomáhám sestře. Asi se s toho nedostaneš úplně. Tyto věci v nás zůstávají, jen je přijmout a naučit se s tím pracovat. Držím palce a klobouk dolů že se s tím svěříš veřejně. Jinak velice děkuji za komentář na blogu!

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že psychiatři to mají s časem asi všichni stejně... Můj bratr také chodí a doktor většinou chodí o hodinu později, než začíná, pak také chvíli trvá, než jde vůbec první pacient na řadu, i když byl objednaný už hodinu a půl předem... :D

    Neboj, nejsi zklamání rodiny, to si ani neříkej! Věř mi, že tvá rodina je za tebe ráda a chce ti jen pomoct! :) Já mám právě nemocného bratra a toto by mě nenapadlo si myslet :). Já ti moc držím palce, ať se ti to zase o něco zlepší, chápu, že to musí být hodně těžké.. Tak ráda bych ti nějak pomohla, tak ti aspoň virtuálně posílám mnoho sil a neboj, blízcí tě vždy mají rádi a jsou tu pro tebe <3

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem moc smutná, že máš tak těžké období. Ráda bych ti pomohla, ale bohužel nevím jak :( zkus si znovu přečíst ten článek o své rodině. Jak se máte vzájemně rádi, držíte si sobě. Snad ti to dodá sílu ❤️❤️❤️ určitě jsi nezklamala! Každý je nějaký! Musíme hledat na vecech i to pozitivní, i když je to někdy těžké :(
    Leník

    OdpovědětVymazat
  4. To je v pořádku pokud ti pomáhá se z toho vypsat. Mám jednu kamarádku a svět a sebe vnímala dost podobně jeden čas, dlouhý čas a občas to má i do dnes. A i když si myslela, že ničeho moc nedosáhne, je hrozně šikovná ve svém povolání a dělá přesně to co ji baví a její "stavy" bere i její přítel :) a to si myslela, že nikdy takového nenajde.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat