sobota 11. května 2024

Poslední dny a ty další...

 

Moc vás zdravím, moji milí,
a omlouvám se, že jsem se tak dlouho neozvala, ale pořád jsem to odkládala. Teď se na to konečně vrhnu.

Je to se mnou jako na houpačce. Chvíli je to celkem fajn a pak přijdou úzkosti a je to v háji. Jednou jsme měli návštěvu, přijeli rodiče a přivezli i druhou pratetu a seděli jsme tak u babičky v obýváku a nic nenasvědčovalo tomu, co se stane... Zničehonic přišel úzkostný záchvat.

"Mami, je mi blbě," řekla jsem a měla jsem knedlík v krku. Snažila jsem se dýchat klidně, tak, jak mě to učila paní psycholožka. Jenže ono to ne vždy jde, že...
"Tak si lehni, natáhni se..." No jasně, nejlepší rada v takovéto situaci. Kámen na hrudi, neskutečný neklid v končetinách. Nakonec jsem se zvedla a odešla do kuchyně. Babička mi dala vypít hořčík a pak jsem šla k sobě dolů a dala si Neurol. Bohužel jsem trochu neodhadla dávku, šla jsem brzy spát a druhý den jsem byla mrtvá.
Jak mi pak bylo? Trapně. Takhle přede všemi takový stav...

Konečně přišlo úterý a já se moc těšila, jestli se to tak dá říct, že půjdu k psychiatrovi i k psycholožce. Jenže asistentka mi napsala, jestli bych k paní psycholožce mohla přijít ve čtvrtek a když jsem přišla k čekárně psychiatra, zjistila jsem, že má ten den zkrácenou ordinační dobu a bude tam až za týden. Potřebovala jsem si s někým promluvit!
Byla jsem tak trochu naštvaná... chtělo se mi brečet... prostě... super no. Později odpoledne jsem měla jít s rodinkou na volejbal a do té doby času dost, tak co dělat... no přece nakupovat! To zvedne náladu (skoro) každému :D Byla jsem v Rossmannovi, bižuterii, optice, knihkupectví...

Ve čtvrtek jsem teda šla k psycholožce a opravdu moc mi to pomohlo. Znáte aplikaci Nepanikař? Možná už jsem o ní slyšela, ale zapomněla... psycholožka mi ji ukázala. Doporučuji, koukněte na to. Není to jen pro lidi s úzkostí, ale i pro ty, co se cítí v depresi, mají nutkání si ublížit a tak...

Aby toho ale nebylo málo, vrátím se ještě v čase do minulého týdne, kdy měl Tristan průjem, dva dny jsem kvůli němu vstávala v noci a chodila s ním ven, aby vykonal potřebu (seděl na kraji postele a kňučel, ještě, že se umí ozvat, když potřebuje). Už jsme s babičkou nevěděly, co z jeho jídelníčku odebrat, tak jsme nakonec musely nasadit opravdu dietu (rýže s mrkví, místo vepřového ucha suchý rohlík a tak...). Naštěstí už je to v pořádku.

Mám radost z téhle fotky Lotýny, z tisíce fotek se občas vydaří jedna hezká, tzn. že to není jen nějaká šmouha :D Dokonce i fousky jsou ostré.



Včera jsem byla u kožní. Vlasy i akné oproti půlroku zpátky opravdu v o dost lepším stavu. Sláva! Konečně mi povolila si nabarvit vlasy, ale prý nějakou šetrnou barvou. 

A další dny? Ve středu pojedeme s rodiči a Šimonem na Matoušův absolvák a zůstaneme v Praze do neděle. Taková menší dovolená. Nevím, jaké bude počasí. Snad bude aspoň jeden den hezky, chtěli bychom do ZOO, sice jsme tam byli už loni, ale chceme tam jít zas. Jinak uvidíme :) 

Až se vrátíme... v pondělí jdu s Tristanem na krev a pokud budou výsledky v pořádku, ve středu bude ta operace. Co k tomu říct, radost z toho nemám... Ale věřím, že to zvládneme.

No a dál? Oslava narozenin Matouše (čtvrtstoletí), taťky a Šimona. Ten bude mít po maturitě a nepochybuji o tom, že to zvládne, protože z nás tří se na gymplu učil nejlépe. A pak v druhé půlce června ten můj další kurz v Praze. A tak. Bude toho dost... A snažím se myslet pozitivně a doufám, že všechno klapne a bude to fajn. Nejvíc se bojím těch úzkostí no... nechci, aby se mi to stávalo před lidmi.

Byl to dloooouhý článek, kdo ho celý přečetl, tomu patří můj velký dík.

Mějte se krásně! :)


8 komentářů:

  1. Ahoj Terez, aplikaci Nepanikař doporučuju klientům, jsou s ní spokojeni, a teď ji má i moje dcerka. Je moc fajn, že si tam můžeš vést i záznamy, které pak můžeš probrat s psychologem/doktorem/rodičem. Tak snad bude sloužit:)
    Držím palce s Tristankem, čekají tě hezké věci (oslavy atd), tak věřím že to bude vyvažovat i ty náročnější chvilky. Přeju hezké jarní dny:)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že ses nám ozvala <3 Vůbec se neciť špatně, že se ti udělalo před rodinou špatně, tohle člověk prostě neovlivní, kdy to na něj přijde... Oni pro to určitě mají pochopení :) O Tristana se nebojím, ten to zvládne levou zadní. Teď tě toho čeká opravdu hodně, tak si hlavně každou tu událost užij! Ničím se netrap a jen si užívej ty chvíle :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě bych se necítila trapně, je to rodina. Všechno zvládneš :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  4. Jsi silná holka, zvládáš to náhodou skvěle! A máš pravdu, nakupování zvedne náladu pokaždé! :D
    Přeji krásné dny, ať vše dobře dopadne.

    OdpovědětVymazat
  5. Je mi líto, že si měla takový stav, ale nemusíš se cítit trapně! Jinak nákupy nebo jídlo zvedne náladu vždy! :-) Snad jste si užili výlet v Zoo a oslavy narozenin :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Snad tyto stavy nebudeš mít už moc často, věřím, že je to hodně nepříjemné :/ Trapně se ale rozhodně cítit nemusíš! Snad už je i Tristánkovi lépe :).

    OdpovědětVymazat
  7. Mrzí mě, že se ti nepříjemný stav stal před lidmi :( ale je dobře, že ti návštěvy u psycholožky pomáhají. Určitě vymyslíte něco, aby se to tak často nestávalo.
    Doufám, že jste si to v Praze užili. Pražská ZOO je krásná :)

    OdpovědětVymazat
  8. aplikace Nepanikař je super, už mi mnohokrát pomohla :)

    OdpovědětVymazat