středa 17. dubna 2024

Přeju si být ženou?

 

Dnes jsem byla opět u mé paní psycholožky a bylo to dost zajímavé. Takové malé zamyšlení...

Mé těžší téma jsme probíraly jen tak okrajově. Nějak jsem na to dneska neměla. Spíš jsme probíraly jiné věci. Bylo jich spoustu. Ale chtěla bych něco vypíchnout.

Už několikrát jsem slyšela paní psycholožku říct něco jako "...jsi žena..." a něco. 

Dnes jsem jí řekla: "Když občas řeknete v souvislosti s něčím, že jsem žena, přijde mi to divné. Připadám si staře."
"Opravdu?" zeptala se překvapeně.
"Jo, když mluvím o někom jako o "ženě", představím si třeba někoho nad 40 let."
"To se dozvídám věci..." pousmála se. "Já myslím, že ženou se stává dívka, když dospívá."
"Je divné říkat "dívka", to je někdo mlaďoučký a je divné říkat "žena". Nejlepší je holka, slečna, mladá paní..."

Co si o tom myslíte vy?

Taky jsme řešily to, že když koukám na stará videa nebo fotky, připadám si trapně. Krátké vlasy, buď vyžle nebo naopak s bříškem... A když jsem chtěla hrát s mladším bráchou a sestřenkou na zahradě divadlo, byla jsem scénárista a režisér zároveň, něco jsme předváděli a babička nás natáčela na starou kameru. Když na to koukám po letech, přijde mi to směšné. I když v tu dobu mi to přišlo super...
Mám ráda třeba fotky a videa s rodinou nebo kamarády, taky hlavně se zvířátky... ale hodnotím to přísně a za některé věci se fakt stydím. I když někteří členové rodiny mi při sledování starých videí řekli: "Vždyť je to hezké... vždyť je to roztomilé..."

Já nevím. Opět bych se ráda zeptala, jak to máte vy. Možná se hodnotím moc přísně. Do některých dětských dob bych se vrátila ráda, do některých vůbec. 

Víte, co mě někdy trápí? Myslela jsem, že každý normální člověk se jednou zamiluje a založí rodinu. Že je jasné, že každý jednou bude mít děti. Ale teď někdy přemýšlím nad tím... že třeba já děti mít nikdy nebudu. Ale copak to vadí? Prateta taky nemá děti. Má nás. Jeden z bratranců taky nemá děti... je dobrý v práci a žije si spokojeným životem s širší rodinou.
A já? Od puberty jsem samozřejmě přemýšlela nad tím, jakého bych si přála přítele. Jaký by byl porod. Jak bych pojmenovala své děti.
Proč bych je neměla mít?
Protože teď ani nemám partnera. A nedokážu si představit, že se s někým dám dohromady. Nějak mě to straší.
Protože mě limituje moje nemoc. Možná jsem sama takové velké dítě.
Protože jsem příliš úzkostná. Tristana měla dneska půl hodiny hlídat prateta a já se celou noc budila se strachem, jak se to dneska všechno zvládne...
Po nějaké době péče o dítě bych nejspíš opět skončila na mojí milované psychiatrii a všechno by bylo v prdeli... a to tomu dítěti přece nemůžu udělat.

Přeju si být ženou, manželkou, matkou? Přeju si zvládat věci, které "ostatní normální" lidé zvládají? Mám na to vůbec? Budu na to někdy mít?

Zítra mám narozeniny. A příští rok to budou kulatiny! Nemůžu tomu uvěřit. Cítím se mladší a přitom jsem stará. Tím samozřejmě nechci urazit slečny, ženy.. mladší či starší, než jsem já. Nejspíš je to jen pokřivené vnímání sama sebe...

Pokud vás tohle téma zaujalo a dočetli jste to až do konce, byla bych moc ráda za vaši zpětnou vazbu :)

No a... mějte se krásně! :)

EDIT: možná jsem povrchní, možná mám divné názory, možná jsem prostě fakt úplně chorá... nevím, co je správné... a stydím se za sebe...




4 komentáře:

  1. Zajímavé zamyšlení. Vůbec mi to nepřijde hloupé, naopak. Děti jsou upřímné, dělají to, co cítí, dnes nám to možná přijde zvláštní, trapné, mnohdy se stydíme za to, co jsme dělaly jako děti, ale každý byl jednou dítě. Když se podívám na své články 10 let dozadu, tak tady z nich nejsem úplně nadšená. Neměly moc hlavu a patu, samé bláboly, ale to k začátkům patří a nebudu to mazat. :) Každý přece někdy nějak začínal a pak se lepšil a lepšil (neříkám, že teď jsou mé články nějaké TOP, to vůbec, ale myslím, že se od začátku blogování změnily :D)

    OdpovědětVymazat
  2. Podle me kazda, ktera jsme anorexii prosla mame strach z toho stat se zenou, respektive dospelou. Vychazi to z rodiny, podporuji to hlasky jako "pockej az pujdes do prace, pockej az budes muset platit slozenky, pockej az budes mit svoje dite..." - nebo nejake jine "vychovne" vyhruzky dospelosti a zodpovedností. Anorexie je strach ze zodpovednosti, je to utek od reality, utek do bezbrannosti, kdy jsme tak slabe, ze se o nas objektivne nekdo musi postarat, jinak doslova umrem hlady - jako mala mimina. Jinak samozrejme je pro dite super, kdyz ho ma vyrovnana, zdrava, zabezpecena, vzdelana osoba...ale kdyby si lidi v minulosti odpirali mit dite, kvuli tomu, ze si mysli, ze nejsou dokonali, tak bychom jako lidstvo vymreli.Mas stesti, ze mas dva bratry. Pokud ti zalozi rodinu, tak i kdybys sama nemela deti, tak budes obklopena jejich rodinou, ktera te zahreje. Mit dite je skvely v tom, ze clovek se do toho tvora tak zamiluje, pochopi to kouzlo detske duse a to zpusobi, ze zmeni pohled i sam na sebe - prestane byt k sobe tak kriticky. Vidi v tom diteti, ktere bezmezne miluje sam sebe a skrz z nej se muze zamilovat vic i sam do sebe.

    OdpovědětVymazat
  3. Co se týče vnímání ženy a dívky, tak souhlasím s paní doktorkou. Pro ty 15 leté dívky budeš ty taky žena :) Videa z dětství jsou vždycky trapná, ale přesně jak říkáš. Jde o to, jaký jsi v tom dětství měla pocity a v tu chvíli ti to určitě připadalo jako nejlepší nápad na světě. A tak by jsi k tomu měla přistupovat i teď s odstupem :) Dodatečně krásné narozeniny Teri <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé vnímání toho slova ženy, každý ale může různá slova vnímat jinak :). S fotkami to mám podobně, taky jsem na sebe přísná. Dodatečně všechno nejlepší! :) S tou rodinou je to složité, chápu, že máš takové rozporuplné pocity, přece jen mít děti je fakt psychicky náročné.

    OdpovědětVymazat