pondělí 12. února 2024

Bezpečné místo v mé mysli

  

Ahoj všem. Při posledním sezením s paní psycholožkou.. no probíráme teď náročné téma, o kterém psát nechci, ale pracovaly jsme s pískem a přišlo mi to hodně zajímavé. Tohle není zas tak úplně tajemství. Mám to vyfocené a můžu vám to popsat.

Sedly jsme si k písku. Měla jsem na výběr spoooustu postaviček, dřevěných i plastových věcí, srdíčka, kamínky... Mým úkolem bylo... vzpomenout si na nějakou chvíli nebo období, kdy jsem se cítila šťastná a v bezpečí. A nějak to vyjádřit. Vybrala jsem si období, kdy jsme byli ještě všichni spolu - tedy chodili jsme na gympl, Šimon na základku... Když jsme nebyli v kroužcích apod. a byli doma, mohli jsme chodit spolu ven, dělat kraviny, pořizovat fotky, to mě hrozně bavilo... Přidávám pro představu:








Vybrala jsem k tomu domeček a kolem dala pět srdíček (za každého z nás). K tomu jsem přidala strom, jako život (to neumím úplně vysvětlit). A pak jsem chtěla ještě něco přidat a byl to rodinný dům. Jako kde bydlím teď. Nedávno jsme si totiž s babičkou povídaly a ona řekla: "Nechci, aby ten čas tak utíkal. Chtěla bych, aby to zůstalo, jak to je teď." A já s ní musela souhlasit. I když máme i starosti, těch radostí je asi víc... jsme v rámci možností zdraví, spokojení, šťastní. Rodiče jsou tady s námi každou chvíli, někdy i Šimon a když přijede Matouš s Liduškou z Prahy nebo my k nim, jsme všichni zase spolu a jdeme třeba na badminton, je to prostě úplně nejlepší.

Toto znázornění bylo nejdřív uprostřed. Přesunuly jsme ho pak do rohu. Abychom někde uprostřed nebo jinde mohly příště pokračovat. A jelikož to ještě vůbec nebude jednoduché, tohle je něco, k čemu se můžu v mysli vrátit. Takové zklidnění a pohlazení po duši. Aspoň tak jsem to od paní psycholožky pochopila. Snad nepíšu kraviny.

Tady je foto:



Takže to je asi vše, co bych k tomu napsala. A když to půjde a bude se mi chtít o tom napsat zase příště, tak to zkusím... podle toho, jak se to bude vyvíjet... další sezení mám na konci února.

A teď ještě jako bonus :DD přidávám fotku bydlení od Lottynky, které jsem dokončila. Objednala jsem totiž na netu domky a kolečko a nadšeně to do té klece naskládala. Myslím, že se to Lotty líbí. Snad bude spokojená. Včera byla celý den schovaná v domečku, až jsem si říkala, jestli je v pořádku... Ale před spaním, když už byla tma, se tento noční raubíř vydal ven. Rozsvítila jsem a úplně poprvé ji viděla v kolečku. To jsou fofry!






A teď už končím :) Pokud jste článek dočetli do konce, jste moc hodní a děkuji vám.

Mějte se krásně!

8 komentářů:

  1. Na dětství v rodině máš hezké vzpomínky, to je takový tvůj pevný maják a to je dobře. Práce s pískem a dalšími rekvizitami je fajn, člověk si to krásné ze vzpomínek i zhmotní do fyzické podoby a tvé duši to pomůže.

    OdpovědětVymazat
  2. Je hezke, ze si umis i tezkych casech vazit tech hezkych veci, ktere mas a uvedomovat si je. Jsi statecna, ze se neutapis jen v to spatnem a tezkem...a ze my tady vime, jak moc tezke to nekdy mas. Obdivuji Te jak statecne bojujes! Hidne sily a posilam objeti a taky jedno srdicko navic 🩷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdyz si to tak po sobe ctu, tak i obdiv za to, jak krasne pises - hezky stylizujes a mas bezchybny pravopis 😄👌. To srdicko bylo k tobe do domecku 😊.

      Vymazat
  3. Strašně se mi líbí, s jakou myšlenkou si dala věci na písek. Fakt ses nad tím krásně zamyslela, to se musí nechat uznat :) Myslím, že všichni můžeme Lotty závidět její parádní koutek :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. to je moc zajímavá metoda ta práce s pískem :) je to hezké :) a Lottynka má teda parádní bydlení! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Metoda terapie s pískem je úžasná, nikdy jsem o ní neslyšela, ta myšlenka je dokonalá!
    Lottynka má tedy vymazelný bejvák! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Nápad s tím pískem se mi strašně moc líbí! Už samotný písek hapticky uklidňuje, takže úžasné :) téda, ty nemáš doma křečka, ale tryskomyš :D

    OdpovědětVymazat
  7. To je krásné :). Hlavně jde vidět, že to rodinné pouto a láska je fakt základ :).

    OdpovědětVymazat