pátek 3. listopadu 2023

Tristanovy narozeniny

 Ahoj všem :) 

Tak Tristánek oslavil ve středu 1.11. své 11. narozeniny :) A doufám, že těch narozeninových oslav bude ještě hodně! Přidávám pár vzpomínkových fotek a povídání o tom, jak náročná (nebo nenáročná) je péče o slepého pejska.

Ani nedokážu popsat, jak moc mám Tristana ráda. Jak se říká, pes je nejlepší přítel člověka. A to on je. Je na mě hodně fixovaný a bohužel, když jsem kdysi bývala třeba často v léčebně, trpěl kvůli psychice na průjmy apod. Když rodiče přišli z práce, tak se chytali za hlavu.

Tristan odmala trpí separační úzkostí. Nevydrží být sám, i když jsme se snažili, aby si zvykl, tak to bylo těžké. Naštěstí teď, když bydlím s babičkou, není nikdy sám. Vždycky to uděláme nějak, abychom s ním byly já nebo babička (ještěže mám ten invalidní důchod). Případně výjimečně pohlídají třeba rodiče nebo bratranec. Ale stejně... Třeba pět dní s rodinou v Praze, a i když se mi tam moc líbilo, byla jsem pak ráda, že jsem zase s babičkou a Tristanem. Je to s ním trochu těžší, jelikož tento rok oslepl.

Pár fotek... jako štěňátko

















Jak Tristan vypadá nyní asi víte, jelikož jeho fotky přidávám celkem často :))

A co dostal k narozeninám? Nový pelíšek (na který mi přispěla babička), overalky a nějaké mňaminy. Fotky z narozeninového dne:









Slepota

V květnu jsem psala o tom, že po čase možná napíšu o tom, jak jsme si zvykli a že "doufám, že smutný článek to nebude". Což se mi splnilo :) Tristan je neskutečně šikovný, doma se orientuje celkem bez problémů - pokud však necháme v cestě z kuchyně do pelíšku v obýváku např. křeslo, když běží touto trasou, tak do něj narazí. Protože je to nečekaná překážka.

Venku to byl ze začátku boj, naše obvyklé venčící trasy jsme chodili fakt hrozně pomalu. Pak jako by se "rozpomněl", zvykl si a už jde bez problémů. Delší procházky přišly až později. Můžu vám ukázat, jak ťape po cestě u lesa, kterou už docela dobře zná. Video níže.

V květnu byl dvakrát na akutní operaci s pravým okem kvůli luxaci čočky (což hodně bolí). Proto ráno a večer kapeme do obou očí kapičky. Jinak musíme nosit po schodech a na procházce sledovat kanály, díry, velké kaluže apod. Bojí se chodit tam, kde je moc velký hluk. Ale jinak už mě teď nenapadá žádný problém, který bychom měli. Občas do něčeho sice narazí, ale buldoček se z něj ještě naštěstí nestal. No a hodně na něho mluvím. Potřebujeme hodně slovíčka tady, pozor, stůj. A povídám si s ním. Víc než dřív. Prostě jen tak.



Snad můžu říct, že se má Tristan dobře, i když má teď už takový hendikep... Myslím, že se starám jak nejlíp můžu (i babička a rodina)...

Co vy a pejsci? Máte? Jak se jmenuje? Nebo jste spíš na kočičky nebo jiné zvířátko? Budu ráda, když napíšete :)

Mějte se krásně!



6 komentářů:

  1. Tak to přeji všechno nejlepší :-)♥ Jako štěňátko byl tedy opravdu roztomilý, to jsem ještě neviděla. Já jsem vždycky chtěla pejska (jako malá jorkšíra, teď Border kolii), jinak jsem psa nikdy neměla. Věřím, že je to radost i starost, a že je pes nejlepším přítelem člověka :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, krásné samé 1 :). Dodatečně všechno nejlepší a hlavně toho zdravíčka <3. Naše Amy taky nedokáže být moc sama, naštěstí máme 2 pejsky, takže sama nikdy není :D. A myslím, že se má báječně a skvěle se o něj staráte <3.

    OdpovědětVymazat
  3. Takových jedniček, krásné datum i věk. Tristánkovi přeji tedy všechno nejlepší k narozeninám! :) Dostal krásné dárečky, určitě z nich měl velkou radost :) Jsi dobrá, že se o něj takhle staráš, i když je to s ním složitější, lepší paničku si určitě přát nemohl.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Dodatečně všechno nejlepší, je fešák furt, ale teda jako maličký byl mega roztomilý :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Přeji Tristánkovi opožděně všechno nejlepší :)! 1.11. 11 let, to je krásné :) fotky štěňátka jsou moc roztomilé <3 je to šikulka a ty taky, jste úžasní, jak krásně se o něj staráte, určitě mu u vás nic nechybí :) jak krásně poslouchá na jméno :))

    OdpovědětVymazat
  6. No to je krásné zlatíčko. Hodně zdravíčka ♥

    OdpovědětVymazat