neděle 30. července 2023

Psí článek

 

Všechny zdravím!

V tomto článku vám napřed pro legraci ukážu nové fotky Tristanového kamaráda Čárlíčka, pak vám napíšu o tom, jak Tristan zvládl kastraci, nošení límce atd. a tip na granule.
Nepejskařům asi nemá cenu tento článek rozklikávat :))






Čarlíčééék je pražský krysařík bratrance, bydlí hned vedle, a tak se s Tristanem celkem často potkávají. Je o dva roky starší než Tristan, ale řekla bych, že to vypadá o dost více :D Tyhle dvě fotky jsem fotila nedávno. Nemá skoro žádné zoubky, tak mu trčí jazýček a je taky vykastrovaný - bere i tabletky na štítnou žlázu a tak. Je to už prostě dědulka, ale i když to někdy vypadá, že je těsně před smrtí, zdání klame - pořád je jak trysková myš!

Jak zvládl Tristan kastraci? Naštěstí to vyšlo tak (veterinářů je na klinice více), že Tristana operovala zase naše oblíbená, mladá, šikovná paní doktorka, která už Tristana dobře zná a u toho byla moc milá sestřička. Byla jsem hodně nervózní, ale svým profesionálním přístupem mě celkem uklidnily.
Proč na kastraci vlastně šel? Zjednodušeně řečeno kvůli prostatě. Měl ji zvětšenou, na sonu i cystičky, časem se můžou tvořit třeba abscesy, záněty a může tam být nádorové bujení... A dá se to ovlivnit právě kastrací.
Tristan byl ve svém životě v narkóze popáté a vždycky probouzení probíhalo jinak. Tentokrát se probouzel dost rychle a místo aby byl unavený, tak pořád běhal! Nevěděla jsem, jak ho mám uklidnit, no po nějaké době konečně začal odpočívat. První noc trošku plakal, ale pak už to bylo dobré a ranka se hojila hezky, měl čtyři stehy. Teď už to není poznat. Ale zbyl mu malinkatý, prázdný pytlíček :))









(video) Tristan s Čárlíčkem dostávají od babičky dobrotu




S límcem to napřed bylo trošku náročné (plus ještě kvůli tomu, že je slepý), ale nakonec přišel na to, jak jíst a pít z misek na svém stolečku. Samozřejmě z límce nadšený nebyl a já taky ne. Pořád toužil po tom, aby ho někdo drbal za ušima. A protože ho nešlo moc česat, udělaly se mu tím pádem pořádné dredy. Takže si po sundání límce, který musel mít dlouhých 10 dní, vysloužil parádní letní účes! Stříhala jsem ho já sama, no že se mi to povedlo? :D




Jinak nechci tady dělat nějakou reklamu, ale přešli jsme na yoggies - granule lisované za studena, česká značka. Už dříve je chválila kamarádka, ale byli jsme spokojení se značkou Taste Of The Wild, kterou jsem kupovala roky. Teď ale na mě začaly na facebooku vyskakovat reklamy. Začala jsem to všechno pročítat a prostě nějak mě to hrozně zaujalo a oslovilo...
Nejdřív jsem objednala vzorečky, pak malý pytlíček granulí (a nějaké pamlsky) a teď jsem objednala další granule. Tristanovi hodně chutnají, jsou dražší, ale myslím hlavně, že kvalita tam je a na Tristanovi šetřit nebudu :) Takže kdyby to někoho zajímalo, jako mě, tak se prostě může mrknout na stránky (klik:) yoggies . To je asi vše, co jsem chtěla. Pejskaři, můžete mi napsat, jaké granule máte vy nebo jestli třeba pouze barfujete?

Pac a pusu!

Mějte se krásně :)


5 komentářů:

  1. Má krásného kámoše :D. A jinak je Tristan moc šikulka! :) Tak kastrace se u pejsků fakt hodí kvůli těmto různým problémům.. Taky máme všechny pejsky v rodině kastrované :).

    OdpovědětVymazat
  2. Tristánek je šikulka, jak to krásně zvládl :) je super, že má kamaráda :) letní střih mu sluší!

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký článek, já mám sice kočky, ale ráda jsem se podívala na fotky :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  4. Tak hlavně, že to Tristánek zvládnul a má kastraci úspěšně za sebou :)
    My jsme nedávno také měnili granule, zůstali jsme tedy u značky Brit care, akorát teď kupujeme hypoalergenní a jsme s nimi spokojení, sice naše fenečka po nich nemá tak lesklou srst, ale aspoň už nemá žaludeční problémy :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. To je nezvyk, jak je ostříhaný :D Ale je to velká šikula, že to takhle všechno hezky zvládl!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat