pátek 23. června 2023

Večery

 

Když jsem měla asi tři roky, seděla jsem na schodech a tekly mi slzičky. Šla kolem babička a podivila se:

"Terezko, co tady děláš?"

"Já si tady jen tak pláču," odpověděla jsem.


Vyplnila jsem dotazník a zašla to vyřídit na OSSZ - mamka se mnou jako psychická podpora, kdyby tam po mně někdo, kdo se blbě vyspal, kvůli něčemu řval. Ale paní byla hodná, a tak bych to zvládla sama. Kéž by mi výsledek přišel co nejdřív. To čekání je nejhorší.

Spánek bohužel nadále hrůza. V noci jsem se vzbudila, zdálo se mi, že babička říká, že mi hoří v kuchyni hrnec. Tak jsem vstala a hledala hořící hrnec. Nikde nebyl. Zašla jsem si na záchod a šla zase spát. To nic není!
Někdo mě znásilnil. Někdo z rodiny. Nebudu jmenovat. Křičím o pomoc. Žádná nepřichází. Chodím po nočních ulicích v otrhaných šatech a brečím a brečím. Tristan se napil kyseliny. Zemřel. Děsivé detaily. Brácha chce spáchat sebevraždu. Drží si nůž u krku. Chytnu nůž a v zápolení si hrozně pořežu ruce až na kost, všude krev..... A tak dále.
Pan doktor mi přidal další lék. Beru ho čtvrtý den. Dnes se mi poprvé zdál hezký sen.

Byla jsem u mojí paní psycholožky. Těšila jsem se, až se jí svěřím. Nelehká témata. Ale fajn popovídání. Odcházela jsem a tam někde v hrudníku teplo. Světélko naděje. Úleva, že to zase přejde, že to překonám.

Chtěla jsem dnes na veterinární klinice zkonzultovat s naší oblíbenou veterinářkou stav Tristanovy kůže. Je to naháč a je normální, že s přibývajícím věkem kůže není zrovna výstavní. Ale chtěla jsem poradit. Pořádně ho prohlédla, probraly jsme to.
Pak jsme se dohodly, že uděláme znovu sono prostaty. Při zánětu močáku před necelým měsícem se ukázalo, že není úplně v pořádku. Dnes říkala, že tam jsou nejspíš nějaké cystičky a (že nechce strašit, ale) že by tam v budoucnu mohlo být třeba i nádorové bujení. Rozhodla jsem se pro nejlepší prevenci - kastraci. Termín máme 10.7.

Já nevím. Přes den dobrý, ale večer to přichází. Úzkosti, smutek. Jsem dobrá dcera, vnučka, sestra? Všechno už bylo lepší, tak co se to teď zase děje? Nepřidělávám ostatním starosti?

Jsem dobrá panička? Od začátku roku zdravotní problémy. Dělám pro Tristana to nejlepší? Snažím se, ale bojím se, že ne. Co mám dělat, jak se rozhodovat? Co je správné?

Všechno šedne. Svírá se mi hrdlo. Jaká bude zase noc?

A tak si tady jen tak pláču...




7 komentářů:

  1. Ach jo, Terezko, to mě mrzí. Doufám, že noční běsy co nejdříve přejdou. Každopádně nikdo nejsme dokonalý, ale i tak jsi skvělá, jak se o Tristana staráš (já třeba vím, že bych na to neměla, to je pro mě strašný stres). Všichni jsme rádi, že tě máme. ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Moc mě mrzí Terezko, že máš tak ošklivý sny. To bych určitě nikomu nepřála :( Je dobře, že ti doktoři pomáhají a chovají se k tobě hezky. A jsem si na 100 % jistá, že pro péči o Tristana děláš, co je v tvých silách.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Terezko, tyhle stavy tady asi vždycky budou v různých intenzitách. To, že teď není dobře, neznamená, že tomu tak bude napořád.
    Jsi báječná holka, která se rve s tím, co jí život naložil, jak nejlépe umí, a nikdo nemá právo ti cokoliv vyčítat, natož ty sama sobě!
    Přeji ti, ať jsou tvoje sny jenom krásné, barevné a voňavé :).

    OdpovědětVymazat
  4. Terezko, tak moc bych ti chtěla pomoct! Děláš pro Tristanka to nejlepší, vše, co je v tvých silách! Jsi skvělý človíček, všichni tě mají rádi, nedělej si s tím vůbec starosti a nemysli na to! <3

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Rezzi. Zkousim poslat pozdrav s pranim, at se ti dari dobre. Nesly ti na blog (z me strany) posilat dlouho komentare k clankum - jen tak pro info. Mej se hezky.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty noční můry jsou hnus, dokážou člověka pořádně rozházet :/. Neboj se, pro všechny děláš maximum a jsi opravdu skvělá! Ono už jen to, že ten boj nevzdáváš a stále se snažíš, to je tvá obrovská síla a ostatní jsou určitě hrdí na tebe! <3

    OdpovědětVymazat
  7. Terezko, občas zavítám na tvůj blog a obdivuji, jaká jsi bojovnice. Určitě bude zase líp, chce to jen čas a zřejmě i ten nový lék. Já vím, že řeči se vedou, ale vaše rodina je skvělá a ty si rozhodně nemáš co vyčítat. Držím palce a přeji už jen samé hezké sny. Moc zdravím, pá 🍀🌞

    OdpovědětVymazat