čtvrtek 6. dubna 2023

Deníčkovský

 

Zdravííím :)

Dnes zase deníčkovský článek. Co se událo za poslední dny?

Vlastně nevím, jestli se budu vyjadřovat k "posledním dnům", spíš to bude jen o včerejšku a dnešku :D
Takže... Včera jsem měla trochu "náročnější" den. Někomu by se to mohlo zdát obyčejné, normální, lehké... Ale pro mě je něco takového výzva a nelehký úkol :D

Vstala jsem v 5:30 a v 7:05 mi jel autobus do města. Plno děcek (školou povinné), takže jsem si na začátku nemohla sednout, naopak na konečné jsem vystupovala úplně sama. Byla jsem objednaná na 9:30 k obvodní doktorce a protože jsem měla hodně času, zašla jsem si vedle do Lidlu na nějaké pečivo na snídani a kafe (vanilkové macchiato, dobré :P). Snědla jsem si to venku na lavičce a pak už jsem se vydala do čekárny a četla si.

Potřebovala jsem se poradit se třemi věcmi.
1. zažívací problémy. Je to dost nepříjemné, když si na volejbale uprostřed setu myslíte, že se po..... Nebo když potřebujete jet někam daleko autobusem (jako třeba k té doktorce) a bojíte se, že nebude možnost jít akutně na záchod. V 17 letech mi byla zjištěna alergie na bílkovinu kravského mléka (nepleťte si to s intolerancí laktózy, je to trochu jiné - laktóza je cukr). Držela jsem nějakou dobu dietu, pak jsem začala zase zařazovat mléčné výrobky a snášela jsem je dobře. Teď mi doktorka řekla, že bych měla zase zkusit dietu. Takže místo plánovaného nákupu sýrů, tvarohů atd. jsem šla do zdravé výživy a koupila si rýžové a ovesné mléko (samotné nic moc, ale vanilkové je mňam!)
2. ucpaný nos. Už nějakou dobu mě to trápí a v noci mě občas budí, že nemůžu nosem dýchat. O žádné alergii se neví, doktorka mi napsala nějaký sprej a jedny léky. Taky mě štve v krku nějaký "hlen" nebo nevím, co to je, něco mě tam dráždí. Kdyby se to nezlepšilo, měla bych jít radši znovu na ORL. Trochu mám z toho strach, protože od operace hlasivek uběhlo půl roku a že bych měla zase problémy? :-O
3. zadržování vody. Zhubnout nejde a nejde a každý večer mám dost oteklé kotníky. Pokud psychiatr řekne, že jeho léky to nedělají, půjdu znovu k obvoďačce a udělá mi odběry.

Máte prosím někdo zkušenost se zadržováním vody?

Bože, to jsem se rozepsala :D

No potom jsem šla na úřad pro potvrzení na slevu jízdného (protože mám 3. stupeň invalidního důchodu). To se samozřejmě hodí, když jezdím hodně autobusem. Zdárně vyřízeno. Byli přede mnou jen dva lidi, takže pohoda! V tom mi hodně pomohlo Centrum. Dříve jsem všude jezdila s rodiči, pak jsem začala jezdit právě se sociální pracovnicí a sestřičkou a teď už zvládám sama ježdění autobusem, nákupy, doktory atd.

Následoval nákup ve zdravé výživě, jak už jsem psala a ve zverimexu - dentální tyčinky pro Tristana. Za které jsem dala víc než ve zdravé výživě pro sebe. Ale co bych pro něj neudělala :D

Na náměstí jsem potkala jednu moji oblíbenou profesorku z gymplu. Poznala mě, což se divím (přecejen už je to docela dlouho, jiné vlasy, brýle..) tak jsme prohodily pár slov. Říkala jsem jí o mojí nejlepší kamarádce z gymplu, bavily jsme se i o Matoušovi (kterého taky učila)... 

Dneska nám tady polétával sníh. Po obědě jsem si šla trošku zdřímnout, byla jsem nějaká unavená a pak jsem se cítila jako znovuzrozená :D Dneska jsem výjimečně necvičila. Berme to jako rest day. Volala jsem druhé babičce a dlouho jsme se vykecávaly. Jinak tady dnes byli i rodiče na kafe. V sobotu rodinka přijede a mamka přiveze její úžasný boršč! A v neděli bude babička dělat guláš (rodinný oběd). Taky dělala dnes zapékané klobásky (to teda u nás musí na Velikonoce být!).

Jinak Velikonoce moc neprožíváme. Když ještě žil dědeček, oplachoval nám obličej v umyvadle studenou vodou a měl na nás jalovec. Teď už takové tradice nějak nemáme. Děláme trochu nějaký ten úklid a tak. Máme jen malou výzdobu (já mám třeba v kuchyni větvičky a na nich pověšená vajíčka). Nakoupíme čokoládové mňamky, od rodičů většinou dostanu Lindt zajíčka :) A tak no.

Právě mě nenapadá, co dalšího bych vám napsala. V neděli jsem pekla muffiny
s lentilkami a nasekanou čokoládou na vaření. Povedly se, musím se pochválit :D



Fotka Tristana z dneška.
"Copak budeme mít dnes dobrého k obědu?" :P



Děkuji za přečtení článku a taky jsem vám chtěla moc, moc poděkovat za vaši podporu a komentáře, které jste mi zanechali u minulého článku "Smíření"! Jste zlatí!

Mějte se krásně!


4 komentáře:

  1. Jak tě tak nějakou dobu sleduji, musím říct, že jsi se za ty roky neskutečně posunula, osamostatnila, mám z toho radost za tebe :).
    My si včera užívali na velikonočních trzích, trochu jsem utrácela a nacpali jsme si bříška :).
    Přeji tobě i tvé rodině krásné svátky jara! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Snad se ti zažívací problémy zlepší, když zas začneš vyřazovat mléčné výrobky :O. Ten ucpaný nos se snad taky spraví a se zadržováním vody moc zkušenosti nemám :/. My Velikonoce taky tolik neprožíváme :D.

    OdpovědětVymazat
  3. To musí být super pocit svobody, když si už sama dojedeš tam, kam potřebuješ :) Snad ti na něco brzy přijdou (ať už co se týče zažívání nebo nosu) a problémy ti brzy přestanou. Velikonoce doma taky neslavíme, všichni jsme už velcí a já jsem upřímně ráda :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, měla jsi opravdu nabitý program. Je skvělé, že už to zvládáš všechno sama. Jsi šikulka :) snad se problémy rychle vyřeší! Strejda nosíval na Velikonoce taky jalovec :D od té doby na Velikonoce nenosím sukni a silonky, ale rifle :D teď už ho naštěstí nenosí :D. Jéé, mňam, děláš mi chutě :) muffiny se mi moc nedaří :(

    OdpovědětVymazat