pátek 9. září 2022

Moje prababička

 

Kvůli smrti královny Alžběty jsem zase zavzpomínala na moji prababičku Aničku. A rozhodla jsem se o ní něco malinko napsat. Byla skromná a laskavá...

Prababička byla babička mojí mamky. Vydržela toho v životě hodně. Vychovala několik dětí a některé z nich přežila. Pradědeček umřel brzy, toho si nepamatuje ani mamka.

já jako malinká s prababičkou


Když zemřela, měla nedožitých 96 let. Takže skoro stejně jako královna. Byla doma, starala se o ni prateta. I babička s dědečkem. (Bydlela tam, kde teď bydlím já.) Poslední měsíce, týdny, dny... bylo to náročné. Babičce bylo zle. Vím, že byla zima a byla brzy tma. Babička naříkala, že chce zemřít. Ať ji dáme lano, že se oběsí. A pak naopak naříkala, že se bojí, že umře :( Měla ráda škrabkání na zádech. Tak jsme ji škrabkali. Když jsem přestala, řekla: "Ještě můžeš škrabkat." :))

Když umřela a byl pohřeb v kostele, měla odkrytou rakev a mě ten pohled na ni děsil a šokoval. Samozřejmě jsem brečela. Jako všichni její blízcí.

Tady jsem s babičkou, když jí bylo už 95 let.




Nevím, co bych napsala. Snad jen... Vzpomínáme s láskou...


6 komentářů:

  1. Velmi silny clanek. Az me z nej mrazi. I proto rada ctu tvuj blog. Je tak pestry!

    OdpovědětVymazat
  2. Já si své prababičky pamatuji jen velmi matně, jelikož zemřely, když jsem byla hodně malá. Hezký článek, moc hezká vzpomínka ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké zavzpomínání, určitě byla moc hodná! Svou prababičku si moc nepamatuji, zemřela, když jsme byly se ségrou hodně malé.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná vzpomínka <3. Já taky zažila jednu prababičku, ale umřela, když jsem byla ještě malinká, takže mám jen takové útržky v paměti.

    OdpovědětVymazat
  5. Je hezké, že sis aspoň prababičku užila. Mně všechny prababičky zemřely ještě než jsem se narodila, nebo relativně krátce po narození, takže si žádnou nepamatuji. A před necelým rokem mi zemřela moje milovaná babička, to jsem hodně oplakala.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
  6. Terezko, ikdyž od toho uplynula už nějaká doba, tak upřímnou soustrast. Prababička byla určitě skvělý člověk. Dožila se krásného věku :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat