pátek 2. září 2022

Brýle! Nutnost i radost

 

Ahoj všem!

Jsem tady s článkem o brýlích a  fotkami s nimi ;) Hurá do toho!

Už je to asi 8 let, co mi byly poprvé předepsány brýle. Ale měla jsem jen 0,5 dioptrie, takže jsem i bez nich viděla dost dobře, a proto jsem nošení flákala.

Jenže.. je to možná půl roku, co jsem začala opravdu pociťovat změnu, hlavně při koukání na televizi, ale i tak.. vidím často jakoby trochu dvojitě, rozmazaně.. A včera jsem třeba pozdravila (ahoj) místo známého jeho zeťe. S kterým si netykám, takže menší trapas (koukal docela zmateně). A podobné situace nejsou ojedinělé. Byla jsem u očařky, ta mi jen zkontrolovala oční pozadí a řekla, že je to v pořádku a zrak že si mám nechat přeměřit v optice.

Mám fotky, ale všechny už jsou dost staré, takže za to omlouvám, ale novější fotky s brýlemi jsem nenašla.

mám dvoje brýle, tyhle jsou plastové




tahle fotka je z nemocnice z psychiatrie, fotila mě spolupacientka
(mentálně postižená slečna Markétka, s kterou nebyla žádná nuda)
nemám make-up a vypadám blbě, ale bylo mi to upřímně jedno :D


z dovolené s bráchy, kovové brýle
(na téhle fotce nejsou moc vidět).


opět z psychiatrie.. nevím, proč mám nejvíc fotek zrovna odtud :D


Tak a více fotek jsem nenašla, omlouvám se.

Proč "nutnost i radost"? Nutnost, protože musím za brýle utratit dost peněz a proto je musím fakt nosit... a radost, protože si jen neměním skla, ale kupuju "celé" brýle (i obroučky), a tak jsem si ve středu užívala zkoušení spousty brýlí. Dvoje mám odložené a v pondělí jsem objednaná na přeměření zraku a ještě budu znovu pro jistotu zkoušet, abych fakt vybrala takové, které budu milovat :P

Co vy a brýle? Potřebujete je nosit (kolik dioptrií?), máte dobrý zrak.. nebo nošení flákáte jako já kdysi? :D Budu ráda, když napíšete :)

Mějte se krásně!



6 komentářů:

  1. Ty brýle ti moc sluší :-) Já nosila brejličky jako malá...ani nevím kolik mi tak mohlo být. Ale vím, že zrak se mi zlepšil, že brýle nepotřebuji. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Brýle ti moc sluší :). Já brýle nosit nemusím, ale zrovna 2 týdny zpět jsem byla na očním a budu muset ještě na nějaké vyšetření, protože je možné, že mám začínající zelený zákal :O.

    OdpovědětVymazat
  3. Také mám brýle - 1,5 a 2 dioptrie. Častěji nosím čočky - na sport lepší, ale když jsem doma, vezmu si brýle. Teď je mám :). Nynější brýle mám rok staré. Když jsem je měla týden, spadly mi na táboře do vody, byla jsem zoufalá, byly drahé, naštěstí jsem je našla :D...

    OdpovědětVymazat
  4. Na první fotce Ti to moc sluší!!! A i bych řekla, že tyhle brýle se mě k tobě hodí nejvíc :) Já brýle nosila asi rok ve 2. třídě, ale to jsem je nesnášela. Teď ve 22 jsem je ale zachtěla nosit a když jsem dostala poukaz na 0,5 dioptrie, hned jsem letěla do optiky :D Teď už si sebe bez nich nedokážu ani představit :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Brýle Ti moc sluší. A vysvětlila Ti očařka, proč Ti nezměří potřebné dioptrie? Když už jsi tam byla. A kolik nyní potřebuješ dioptrií? A čočky jsi někdy používala? Rezzy, je škoda, že třeba o pořízení brýlích píšeš, jako o drahé věci, ale o tetování ne. V předešlém článku jsi psala, že díky tomu, že si dost z důchodu našetříš, tak určitě pořízení brýlí je dobrá investice, abys na svět dobře viděla.
    Co klavír, daří se hrát? Jinak děkuji, že přibližuješ svět člověka, který bojuje statečně s osudem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za komentář :) ta očařka byla nějaká divná a celkově... bylo tam několik ordinací, vyvolávací systém s lístečkem a přišlo mi, že lidi volají tak nějak náhodně (mě zavolali k nějaké cizince?) možná se mi to jen tak zdálo.. Teď mám na každém oku 1,25 dioptrií. V optice se mi věnovali teda více a profesionálně. Už se na brýle moc těším a doufám, že si teda zvyknu. Samozřejmě investice do brýlí je dobrá. Nechala jsem si udělat i nějaké úpravy sklíček, takže jsou dražší, než bych musela mít, ale právě... tahle investice se vyplatí. Občas na klavír cvičím, jde to, ale pomalu... přiznám se, že bych měla cvičit víc :D Ještě jednou děkuji za komentář a přeju hezký den :)

      Vymazat