pondělí 21. března 2022

Potkaní éra

Zdravím, moji milí :)

Momentálně mám takovou nějakou "blogerskou" krizi. Pořád si říkám jo, zítra napíšu. Jo, o tom pak napíšu. A nic :D Byli jsme teď v Praze, byl to skvělý rodinný výlet (čtvrtek-sobota). Chtěla bych o tom napsat. A dneska jsem byla s prstem na kontrole, mám to ještě mazat heparoidem... ale za týden už můžu na volejbal :) Jupí! No a taky chystám článek o Matoušovi a jeho koncertech s Káťou a Bandjeez. Uvidím, kdy se k tomu dostanu.

Takže hlavně... tento článek mám nachystaný už nějakou dobu. Bude takový vzpomínkový. Jednoduchý. O potkanech! Jestli vám hlodavcovití živočichové vadí, tak tento článek nečtěte :D


Potkany jsem chovala, když jsem byla "malá" (asi do 15-16 let). Měla jsem i tři vrhy s PP. Mě vždycky na všech mých hlodavcovitých fascinovalo to zabřeznutí a narození miminek. Jakou budou mít srst, uši, znaky? Co jména? Taková překvapení :) (samozřejmě to závisí i na rodičích)

Moji první potkaní holčičkou byla Sofinka. Byla ze zverimexu. Zlatíčko :) Další holčička Cady (čti Kejdy) byla od chovatelky s PP. Vlastně všechny holčičky byly už od chovatelky, jen Celestine byla ze zverimexu. Jména jsem vybírala tak různě. Třeba Anouk (Anůk)je podle postavy z filmu Čokoláda. Jinak jsem vybírala, co se mi prostě nějak líbilo :)

Nyní vám představuju potkaní slečny podle věku od nejstarší po nejmladší.

Sofie

Cady

Feličita

Anouk

Aarlen

Winifred

Celestine

Conita

Doritka

Chucki


Potkani jsem skvělí mazlíčci, dají se jednoduše ochočit. Je dobré je chovat alespoň po dvou, jsou to společenská zvířátka a samota jim vadí. Já bych si nejradši pořizovala další a další :D Něco negativního... opravdu dost smrdí... Postupně jsem nechávala holčičky odejít za duhový most a další už jsem si nepořizovala. Potom jsem měla korelu, králíčka a teď je mým největším pokladem pejsek Tristan :) 

Tak doufám, že se vám článek líbil a když tak napište, jestli jste taky někdy chovali nějaké hlodavce (já kromě potkanů myši a pískomily).

Mějte se krásně :) 



5 komentářů:

  1. Panejo, tys jich ale měla :-D Já měla kralíka, pak morče a pak zase králíčka :-) Jsou to malý velký miláčkové ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Juu, to jsou ale krásní potkánci <3. Já kdysi měla taky potkana, ale jen nějakého obyč ze zverimexu :D. Měl stejné jméno jako má teď můj syn :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Týjo, to jsi jich měla opravdu spoustu! :) Když jsem byla malá, naši mi nedovolili něco chovat.. Teď už ale jejich postoj chápu :D Teď máme akorát u mamky kočičku a u taťky fenku a 2 kočičí dámy :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní potkánci :) My se ségrou mívaly křečky. Prvního dostala k 8. narozeninám od babičky a dědy. Strašně jsem se bála, že se o něj nebude umět starat :D. Měly jsme je asi 7 let. Postupně se množili a jednou jsme jich měli dohromady 18! Poslední křeček umřel na podzim a k Vánocům jsme si přály nového. Místo něj jsme dostaly králíčka :) další Vánoce jsme koupili králíčka příbuznému, ale brzy našli na ulici psa a králík byl navíc... Když jeli na dovolenou do Chorvatska, dali nám ho na hlídání. Mamka si ho moc oblíbila a nakonec jsme si ho nechali (byli za to rádi :D). Jednu dobu jsme tedy měli 2 králíky. První králík po čase umřel. Káju stále máme a jsme za něj moc rádi <3

    OdpovědětVymazat
  5. Páni. Tys jich teda měla :D Potkani mi nevadí-teda asi, ale asi bych je nedokázala chovat.
    Já mám momentálně dva zakrslé králíčky :)

    OdpovědětVymazat