pondělí 7. února 2022

Zápisky z nemocnice 2.

 

Zdravím!

Je to už pár dní, co jsem se neozvala, tak jdu na to! :)

Teď nevím, jestli jsem vám psala o magnetické rezonanci. Toho jsem se nebála, klaustrofobik nejsem, takže ten malý prostor mi nevadí. Výsledky dopadly dobře. Zkoušeli jsme spánkovou deprivaci (celou noc nespat), která někdy záchvat vyvolá, tak jsem byla na noťasu, poslouchala písničky a koukla se na Zaříkávače koní (můj nejoblíbenější film). Opravdu jsem zvládla neusnout, ale bylo to fakt těžké. Sestřička mě chodila kontrolovat. Byla jsem pak 3 hodiny na eeg a žádný záchvat nebyl.

Dneska mě i spolupacientce udělali lumbální punkce, byla jsem z toho hrozně nešťastná, myslela jsem, že ji odmítnu, ale paní doktorka mě tak hezky přemlouvala a vysvětlila mi to, že jsem do toho šla. Je to odebírání mozkomíšního moku dole v zádech (bederní páteři) mezi obratly.

Šla jsem jako první, abych to neviděla :D Při lumbální funkci jsme seděly na lůžku a pořádně se nahrbily. Daly nám polštář, který jsme objímaly. Pak doktorka dlouho hledala nejlepší místo na v pich a hodně desinfikovala. Pak řekla, že to bude trochu nepříjemné, ať se zhluboka nadechnu a vydechnu.. a při tom mi tam zajela tou jehlou. Chvíli čekáte, kdy to vyteče (mozkomíšní mok). Dost blbý pocit, když se vám někdo "šťourá" v páteři. Doktorka řekla "jojo, hezky to teče". A pak je konečně konec. 

Potom musíte dvě hodiny ležet na břiše nebo boku a nesmíte zvedat hlavu. Přinesly nám dvoulitrové konvice čaje a že to musíme za ty dvě hodiny všechno vypít. Z konvičky nám teklo takové dlooouohé "brčko" a blbě se z toho pilo, všechno jsem to nevypila a samozřejmě jsem to ty dvě hodiny nevydržela a za asistentky sestřičky šla na záchod. 

Se spolupacientkou jsme třikrát šly na super kafe a trochu mi bude chybět. Furt brebentila, měla spoustu humorných zážitků a muvila a mluvila a já mám ráda takové lidi. Protože sama moc jen tak mluvit neumím. Prý mi bude posílat kafe, dokud bude v nemocnici.

Tohle je moje:


Ode dneška mě přijali na video-eeg, mám elektrody na hlavě a překryté takovou docela těsnou čepicí Prý to mám mít 24 hod. denně, prostě furt. Doktorka říkala, že by rádi zaznamenali jednou nebo lépe alespoň dva záchvaty. To jsem teda zvědavá.

Přidávám fotku. Vypadám jako debil. Ale co už.


No tak jsem se zase vypsala, děkuji za přečtení.

Měj se krásně!


6 komentářů:

  1. Jsi skvělá, že jsi to takhle hezky zvládla. Mě z toho mrazí jen si to čtu... Snad ten monitoring k něčemu bude a rozhodně jak debil nevypadáš 🥰 posílám hodně sil do nemocnice ❤️

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. To muselo být hrozné ten odběr, jen z fotky mi naběhla husí kůže.
    Jak debil nevypadáš, hlavně, že ti to pomůže :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi opravdu statečná vše zvládáš na jedničku! Nevypadáš jako debil, důležité je, aby se něco zjistilo :).

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, jsi fakt odvážná. Já bych z toho byla úplně hotová, nemám ráda malé prostory, takže už jen v té rezonanci by to se mnou seklo. Celkově je mi velmi nepříjemné být někde v nemocnici nebo věřit doktorům, ale ty to zvládáš jako nic! Doufám, že jsou tam na tebe hodní a že přijdou na to, jak ti pomoci!

    OdpovědětVymazat
  5. * Tož to jsem potřebovala přečíst - vždy jsem měla hrůzu z toho, kdyby mne bylo třeba píchnout a něco mi vstříknout, nebo odebrat z páteře.
    Teď vím, že se to dá zvládnout a mé obavy jsou daleko, daleko menší.
    Díky.
    * Vypadá to, že jsou v Brně odborníci na svém místě, snad se zadaří a určí, co a jak dál.
    * A ta čepice? Ále občas bych něco takového na vlasy potřebovala, když fouká, jsem věčně rozvrkočena a v čepici by mi bylo horko. S takovou čepkou bych byla pěkně učesána.
    Hodně štěstí přeji.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jo, jsi dobrá, jak to všechno zvládáš! Ten vpich musel být nepříjemný. Nemám ráda jehly :/ Je fajn, že máš super spolupacientku. Posílám moc síly! <3

    OdpovědětVymazat