úterý 16. listopadu 2021

Další deníčkovský (a tiramisu)

 

Ahoj všem! 

Píšu další deníčkovský článek, tak kdo má zájem, budu ráda, když si jej přečtete :) Nejdříve napíšu recept na tiramisu, do kterého jsem se pustila v pátek.

Nevím, jestli se to dá nazvat tiramisu, vlastně totiž ani nevím, jak vypadá "pravé tiramisu", ale je to něco na ten způsob a bylo to dobré. A recept je úplně jednoduchý. 

3x zakysaná smetana
2x mascarpone
1x pomazánkové máslo
2 lžíce erythritolu (asi vyjde nastejno i normální cukr)
můžete přidat trošičku mléka, kdyby to bylo až moc hutné

Tohle vyšlehat a do skleničky vrstvit krém a piškoty pokapané nebo namočené v černé kávě (do které jsem přidala trochu rumového aroma). Plus já přidala ještě i banán, ale dobré můžou být třeba i borůvky nebo jiné ovoce :) Samozřejmě dát vychladit. Vyšlo mi to na šest skleniček a ještě trošku zbylo, tak jsem to dala do dvou menších skleniček a s babičkou jsme to ochutnaly.
Je to hodně syté, snědla jsem skleničku a už jsem neměla chuť na večeři :D

No a jinak... dobře, že jsem se do toho pustila už v pátek, protože v noci z pátku na sobotu jsem dostala zimnici a ráno zjistila, že mám horečku. Tak jsem hned volala mamce a ta řekla, ať si vezmu paralen a odpočívám a že mi přiveze test. Večer už jsem horečku neměla, ale motala se mi hlava. V neděli už mi bylo docela dobře. I tak jsem si dělala test a vyšel negativní. No byla to takové rychlochřipka, už jsem dlouho neměla horečku a nebyla nemocná, tak snad zase dlouho nebudu.

V pondělí (včera) už jsem rodiče překecala, ať mě vezmou na volejbal. Nějak mi to nešlo, ale ono to tentokrát celkově nešlo skoro nikomu a bylo to taková komedie :D Ale je to super, když je sranda :)

Přemýšlím, že se ostříhám a nemůžu se rozhodnout. Líbí se mi třeba takové delší mikádo. Nebo sestupně sestříhat? Zaprvé chci změnu a zadruhé mám vlasy v koncích suché prostě takové "nekvalitní", babička říká mrtvé. Jenže... teď mám vlasy dlouhé tak, jak jsem ještě v životě neměla a já se bojím, že mi bude líto, že jsem je ostříhala, protože jsem si je přála. Mamka s babičkou mi radí to střihnout. Zkusím se poradit s kadeřnicí. Barvu bych nechala zrzavou-hnědozrzavou. Lákalo by mě to zkusit třeba blond, jenže tím bych si vlasy asi už totálně zničila.

Jdu objednat asi už jedny z posledních dárečků :) Co vy? Jak jste na tom s dárky?

Mějte se krásně :)



9 komentářů:

  1. Já dělám tiramisu ze zakysané smetany a tvarohu, i když vím, že pravé tiramisu se dělá úplně jinak, ale nám to takhle doma chutná :) Aspoň, že Tě chřipka brzy opustila. Já už mám 90 % dárků nakoupených, už mi zbývá dokoupit minimum a hlavně vytvořit jedné dárky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Také doma děláme tiramisu, hodně podobné tvému, jen bez pomazánkového másla, jen ze smetany, tvarohu a domácího mascarpone :).
    Dárky už mám nakoupené nebo objednané, jen dorazit k nám domů :).

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný receptík, taky dělávám takové "tiramisu" třeba s tvarohem, zakysankou atd. :). To je dobře, že to byla jen taková t rychlochřipka! :) Aspoň, že jste na volejbalu byli všichni na stejné vlně :D. Pak dej vědět, jak ses s vlasy rozhodla :). A dárky už mám víceméně vyřešené, ale ještě ne fyzicky doma :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Rezzy sleduji te uz mraky let a blondatou jsem si na tobe vzdy prala. Vzpominam na tve experimenty s fialovou - na te fotce vypadaly casti pramenu jako blond a hrozne ti to seklo. Mas svetle tony pleti, ne tak vyrazne oboci- dala bych ruku do ohne, ze by ti to sluselo. A pokud bys to hodila na kratke vlasy tak ta barva tez i rychle odroste. Tva soucasna barva - prijde mi, ze je na tobe moc kriklava, zbytecne vyrazna, neprirozena a dela te bledou. Podle me by ti slusela i ciste hneda a nebo mam jeste jeden typ - po letech barveni je extremne prijemny zazitek, nechat si dorust svou barvu. Ten pocit "zivosti" clovek skoro zapomene. Tesim se moc na zmenu.

    OdpovědětVymazat
  5. Tiramisu známe a často děláme, těším se až na ej zase dojde

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, já byla u kadeřnice tenhle týden - a hlasuju pro ostříhat! Třeba jen o kousek, ať mají ty vlasy šanci se uzdravit...

    Volejbal obdivuju, já už se dva týdny přemlouvám, že začnu někam pravidelně docházet (asi na beďas), ale jsem se zimou brutálně líná...

    OdpovědětVymazat
  7. Tiramisu miluju! Přítel mi dělá k snídani zdravější verzi Tiramisu v podobě ovesné overnight kaše a tu mám hrozně ráda.

    S vlasy je to těžké, sama nikdy nevím, jak se rozhodnout. Přijde mi, že ta pro mě nejvíc ideální délka mi vydrží asi jen měsíc a pak je to už moc dlouhé.

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, tiramisu, děláš mi chutě :P :)
    Jejda, to muselo být nepříjemné :( hlavně, že už jsi ok!
    Každý den není posvícení :) nikdo není dokonalý, někdy to prostě nejde. Nevadí, příště to bude lepší ;)
    Já mám odmalička dlouhé vlasy. Měla jsem je až po zadek. V létě jsem se nechala ostříhat, protože konečky už byly hodně zničené. Kadeřnice mi to vzala víc, než jsem čekala, asi 20 cm :D, tak krátké jsem je nikdy neměla, ale nevadilo mi to. Byla to změna a vím, že mi zase rychle narostou. Kratší bych už ale nechtěla, mám ráda dlouhé :)

    OdpovědětVymazat
  9. Měla jsem dlouhé vlasy, už jsem je nebyla schopna česat. Tak jsem si řekla, když už, tak už - nechala jsem je střihnout a prodala je.
    Teď už je mám zas dost dlouhé a přemýšlím, co s nimi, zatím se učešu.

    OdpovědětVymazat