sobota 14. srpna 2021

Objev - tapiokové perly a pár řádků

 

Zdravím :)

Dnes pár kromě pár deníkových řádků mám velký objev (aspoň teda pro mě :D) A to je tapioka :)

Strýček google pomohl - tapioka se vyrábí z bílé dužiny hlíz rostlinky maniok. Jsou to takové malé bílé kuličky. Nechá se přes noc ve vodě po uvaření s mlékem zprůhlední a je to něco jako mezi slizem, rosolem, pudinkem. Je hodně receptů, já jsem zkoušela něco jako tiramisu. Dávala jsem do skleniček vrstvy tapiokových kuliček a vrstvu krému z mascarpone a zakysené smetany. A tak střídavě marmeládu, piškoty, banán.



No vzhledově nic moc a ostatním chutnalo, ale myslím, že ještě mám co vylepšovat. Jestli to ještě někdy zkusím :D

Dneska jsem si i přes to vedro dala krátké cvíčo, byla to makačka, ale přežila jsem a nezkolabovala :D Bohužel jsem to za poslední měsíc s prominutím posrala a zase přibrala. Tak to chci dát zase dolů. Chci. CHCI. Musím. MUSÍM. I když beru ty debilní léky. Za týden v neděli jedeme na dovolenou. V lednu jsem si představovala, jak mi to bude slušet a s tím se můžu rozloučit :(

V úterý jsem byla na volejbale (ten byl super) a ve čtvrtek na injekci k psychiatrovi. Jinak se to u mě tak střídá. Furt přes den spím nebo jen ležím (třeba jen kromě venčení Tristana a nějaké lehčí práce na zahradě). Volejbal je výjimka. S tím dezertem jsem se teď taky překonala :D Jen občas mám nějakou jinou aktivitu. Někdy mám pocit, že mě někdo sleduje a natáčí. Nebo že mi někdo dává do hlavy cizí myšlenky. Je to mírnější, ale stále to nedokážu dostat z hlavy. Vysílají mi do mozku obrazce, zvuky, videa.

Chtěla jsem se zeptat. Slyšíte třeba v hlavě znít své myšlenky? Nemůžete se soustředit? Hraje vám v hlavě písnička? Třeba nějaká písnička pořád dokola a dokola? Přijde mi, že snad nikdy neumím opravdu vypnout. Pořád v té hlavě něco mám. Někdy jako bych měla i dva, tři hlasy, všechny pocházejí ode mě, ale hádají se. Máte to taky tak?

Možná bych mohla napsat ještě něco zajímavějšího, ale nic mě nenapadá. Končím.

Mějte se krásně!





7 komentářů:

  1. Náhodou se ti dezert z tapioky moc povedl! :) Ale bude ti to slušet i přes pár kil na víc, to se vůbec neboj :-*. Ano, mně se v hlavě taky pořád honí myšlenky a nedokážu nemyslet na nic... Ono je to taky údajně rozdíl mezi ženským a mužským mozkem, chlapi dokážou nemyslet na nic, my ženy ne :D. Ale hádající se hlasy nemám :/.

    OdpovědětVymazat
  2. Slyšela jsem o tapioce, ale zatím jsem neměla to štěstí to zkusit, myslím ale, že by mi to chutnalo, tohle já ráda :)

    OdpovědětVymazat
  3. Rezzy praktikujes doma nejak pravidelne neco, co Vas ucili ve stacionari? Psala jsi kdysi o rizenych meditacich o afirmacich atd. Podle me se az moc spustredis na svuj zevnejsek, vzhled, snazis se cvicit, coz je fajn, ale mela by ses se stejnou "vehemnci" snazit venovat svemu nitru a dusi, kdyz ji mas pochroumanou. Nikdy jsi nepsala, ze bys meditovala sama doma a pritom bys to podle me moc potrebovala - vypnout ty zvuky mysli, aspon na chvilku a postupne na delsi dobu. Da se to naucit. Pracuj se svou mysli aktivne! Je takovych nastroju k tomu, staci jen hledat, nebo vyrazit nekam na nejaky kurz treba s mamkou nebo kamaradkou. Co treba Mindfulness? Nebo se podivej na youtube na Denisu Říhu Palečkovou a ji podobne. Potrebujes se sobe venovat a trochu se osobnostne rozvinout a pohnout se v tomto smeru alespon kousicek kupredu. Prijde mi, ze se porad motas ve starych kruzich a resis v hlave stejne problemy a trapis se podobnymi vecmi jako v puberte. Ale treba je to jen vnejsi pohlea pletu se, tak se prosim nezlob jestli to je jinak a neber to zle. Bojujes statecne, ale htelo by to necimq podporit. q

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se nezlobím, děkuji za komentář. Ve stacionáři jsme dělali "progresivní svalovou relaxaci podle Jacobsona". Před pár měsíci jsem si na to vzpomněla a prováděla ji, ale teď jsem nějak přestala, vyšumělo to, tak by bylo možná fajn se k tomu vrátit. Byla jsem na kurzech Mindfulness a upřímně mi to moc nedalo, nevím, nějak mi to nesedlo. Stejně jako jóga. Ale ráda dělám takové čtvrthodinové protažení celého těla, člověk se protáhne, správně dýchá a tak. Když je moc horko a nechce se mi cvičit, tak dělám aspoň to protažení svalů. Jinak dneska jsem zrovna vymalovávala antistresové omalovánky, dneska mě to nějak nebavilo, ale nic se mi nechtělo a tak jsem chtěla mít nějakou "aktivitu" (kromě zalévání zahrady :D). Děkuji za tip, na Denisu se podívám.

      Vymazat
  4. Tapioka? Také o tom slyším poprvé! Jakou to má prosimtě chuť?
    Kam jedete na dovolenou? Moc si ji užijte! My jedeme od úterý do čtvrtka na Moravu :)
    Jsi dobrá, že i přes taková vedra cvičíš. Musí to být hodně náročné. Sama to znám od koní a z tenisu.
    Také moc neumím relaxovat. Měli jsme v letním semestru jeden předmět, kde jsme se měli zklidnit, zrelaxovat, odpočívat. Ze začátku jsem to vůbec nezvládala, furt se mi něco honilo hlavou. Ať už písnička, nebo co mám potom udělat apod. Je to asi o cviku.
    Leník

    OdpovědětVymazat
  5. great post!Like your blog, thank you for sharing.

    luxhairshop homecoming Hairstyle

    These contents have greatly helped me.

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju tapiakové jogurty :D Jinak s těmi hlasy. Občas mi v hlavě hudba zní, ale asi ne tak jako tobě. Neboj se, já zase někdy plašila doma, že vidím stíny. Občas se dějí nadpřirozené věci. Znám jednu ženu co má více osobností. Je to opravdu zajímavé. Držím palce ať je ti lépe :)

    OdpovědětVymazat